PRACOWNIA TECHNOLOGII GASTRONOMICZNEJ W POWIATOWYM ZESPOLE SZKÓŁ W BIERUNIU
PROJEKT ZDALNA SZKOŁA
PRACOWNIA JĘZYKOWA W LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W BIERUNIU
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W BIERUNIU
PRACOWNIA MECHANICZNA W POWIATOWYM ZESPOLE SZKÓŁ W LĘDZINACH
BEZPIECZNY POWRÓT DO SZKÓŁ
POWIATOWY ZESPÓŁ SZKÓŁ W BIERUNIU

Dane teleadresowe:

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Bieruniu

ul. Granitowa 130
43-155 Bieruń

tel. (32) 216-36-90


Czynna:

od 8.00 do 18.00

Sekretariat czynny w dniach:

PONIEDZIAŁEK      7.30 - 17.00

WTOREK              7.30 - 15.30

ŚRODA                 7.30 - 15.30

CZWARTEK           7.30 - 15.30

PIĄTEK                7.30 - 14.00

 

 

 

Filia w Lędzinach

ul. Lędzińska 24
43-140 Lędziny

tel. (32) 324-08-00

Czynna:

poniedziałek, środa, piątek
od 8.00 do 18.00

Sekretariat czynny w dniach:

PONIEDZIAŁEK      8.00 - 16.30

ŚRODA                 8.00 - 15.00

PIĄTEK                8.00 - 13.30

 

 

 

www.poradnia.powiatbl.pl

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
           Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

 

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Bieruniu jest placówką obejmującą opiekę dzieci i młodzież w wieku do 19 lat. Specjalistyczna pomoc dzieciom udzielana jest na wniosek rodziców. 
Obszarem działania Poradni jest Powiat Bieruńsko-Lędziński. Poradnia udziela pomocy uczniom (ich rodzicom) i nauczycielom przedszkoli, szkół i placówek mających siedzibę na terenie działania poradni oraz dzieciom (ich rodzicom), nieuczeszczającym do szkoły (przedszkola), a zamieszkałym na terenie działania poradni. Na zlecenie organu prowadzącego poradnia może udzielaa pomocy uczniom (ich rodzicom) i nauczycielom przedszkoli, szkół i placówek niemających siedziby na terenie działania poradni oraz niezamieszkałym na terenie działania poradni dzieciom, które nie uczeszczają do szkoły (przedszkola) i ich rodzicom. 
Celem poradni jest udzielanie dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym pomocy logopedycznej, pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, a także udzielanie rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej związanej z wychowaniem i kształceniem dzieci i młodzieży. Z dniem 1 stycznia 2008 r. w Poradni rozpoczął dzialalność Zespół ds. orzekania o potrzebie kształcenia specjalnego oraz o potrzebie indywidualnego nauczania dzieci z autyzmem. Poradnia realizuje Wczesne Wspomaganie Rozwoju dzieci ze stwierdzoną niepełnosprawnością (od chwili wykrycia niepełnosprawności aż do podjęcia nauki szkolnej). 

Poradnia spełnia nastepujące funkcje

  • profilaktyczna,
  • diagnostyczna,
  • terapeutyczna,
  • konsultacyjno-doradcza

Funkcja profilaktyczna jest realizowana poprzez:

  • działalnośća edukacyjna i informacyjna (w tym szkolenia wewnetrzne dla pracowników poradni doskonalące ich warsztat pracy),
  • inspirowanie placówek oświatowych do realizacji programów psychoedukacyjnych,
  • uwrażliwianie nauczycieli na potrzeby dziecka,
  • przeprowadzanie z grupami uczniów zajęć stymulujących pozytywne przemiany ich osobowości,
  • szerzenie wiedzy psychologicznej i pedagogicznej poprzez instruktaż dla rodziców i nauczycieli,
  • wczesne wykrywanie przyczyn nieprawidłowości w rozwoju psychicznym, intelektualnym i społecznym u dzieci

Funkcja diagnostyczna jest realizowana poprzez: 
diagnostyczne badania psychologiczne, pedagogiczne i logopedyczne mające na celu określenie:

  • poziomu intelektualnego dzieci i młodzieży,
  • deficytów rozwojowych,
  • zaburzeń emocjonalnych (ich zródeł i następstw),
  • poziomu wiadomości i umiejetności ucznia,
  • lateralizacji (dominacji stronnej),
  • możliwości przyśpieszenia lub odroczenia obowiązku szkolnego,
  • rodzaju i przyczyn wad wymowy,
  • przyczyn problemów w czytaniu i pisaniu (diagnoza dysleksji, dysgrafii i dysortografii),
  • zamiłowan, zainteresowań i predyspozycji zawodowych uczniów

Do zadań poradni należą:

  • wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży, efektywności uczenia się, nabywania i rozwijania umiejetności negocjacyjnego rozwiązywania konfliktów i problemów oraz innych umiejętności z zakresu komunikacji społecznej,
  • profilaktyka uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieci i młodzieży z grup ryzyka,
  • terapia zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych,
  • wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny,
  • pomoc uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu i planowaniu kariery zawodowej,
  • prowadzenie edukacji prozdrowotnej wsród uczniów, rodziców i nauczycieli,
  • pomoc rodzicom i nauczycielom w diagnozowaniu i rozwijaniu potencjalnych możliwości oraz mocnych stron uczniów,
  • wczesne wspomaganie rozwoju dzieci niepełnosprawnych,
  • wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji szkoły

Zadania te są realizowane:

  • diagnoze psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna,
  • konsultacje,
  • terapie,
  • psychoedukacje,
  • rehabilitacje,
  • mediacje,
  • doradztwo,
  • interwencje w środowisku ucznia,
  • działalność profilaktyczna,
  • dzialalność informacyjna,
  • wczesne wspomaganie rozwoju