UWAGA! Zmiany w zakresie obsługi klientów Starostwa Powiatowego w Bieruniu

W związku z zaistniałym zagrożeniem epidemiologicznym związanym z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, podjęto szczególne środki ostrożności polegające na ograniczeniu dostępności do wydziałów i biur Starostwa Powiatowego w Bieruniu. Od godziny 10.00 dnia 12 marca 2020 roku obsługa klientów odbywa się w Punkcie Obsługi Klienta (główne wejście do budynku starostwa powiatowego).

Kierując się troską o zdrowie i bezpieczeństwo, wprowadzamy następujące zmiany w funkcjonowaniu Starostwa Powiatowego w Bieruniu oraz placówek i powiatowych instytucji:

Starostwo Powiatowe w Bieruniu

  • czynne będzie tylko główne wejście do budynku,
  • obsługa klientów wszystkich wydziałów (z wyjątkiem Wydziału Geodezji oraz Wydziału Komunikacji) w Punkcie Obsługi Klienta (kancelaria ogólna),
  • kasa przyjmuje płatności tylko i wyłącznie w formie bezgotówkowej tj. przy użyciu karty płatniczej.

 

Placówki oświatowe dla których powiat bieruńsko-lędziński jest organem prowadzącym

  • od 12 marca br. nie będą prowadzone lekcje i zajęcia w szkołach ponadpodstawowych,
  • w szkołach odwołane są wszelkie imprezy oraz zajęcia dodatkowe, edukacyjne i sportowe,
  • Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Bieruniu – znacząco ograniczy prowadzone zajęcia.

 

Nieodpłatna Pomoc Prawna i Nieodpłatne Poradnictwo Obywatelskie

  • od 13 marca br. udzielanie świadczeń w punktach NPP i NPO będzie się odbywało za pomocą środków porozumiewania się na odległość (telefonicznie lub mailowo), czyli w sposób opisany w § 4 ust. 2 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego (porozumiewanie się na odległość osób z niepełnoprawnością oraz trudnościami w komunikowaniu się),
  • osoby chcące skorzystać z powyższego sposobu kontaktu muszą dostarczyć przed udzieleniem porady, oświadczenie o uprawnieniu do uzyskania nieodpłatnej pomocy,
  • przyjmowanie oświadczeń o uprawnieniu do uzyskania nieodpłatnej pomocy będzie się odbywać w formie pisemnej (przesłanej pocztą tradycyjną na adres Starostwa Powiatowego w Bieruniu: ul. Św. Kingi 1, 43-155 Bieruń) lub w wersji elektronicznej, podpisanej profilem zaufanym lub certyfikatem kwalifikowanym.

 

Służba zdrowia

  • Megrez Szpital Wojewódzki w Tychach oraz Szpital Miejski w Tychach wprowadzają zakaz odwiedzin rodzin u pacjentów – do odwołania.

Zachęcamy, by sprawy urzędowe załatwiać drogą elektroniczną, bądź jeśli nie jest to pilne w późniejszym terminie.

 

Przypominamy, że osoby, które zaobserwują u siebie objawy choroby, proszone są o kontakt pod wskazanymi przez służby epidemiologiczne numerami telefonów, gdzie uzyskacie Państwo szczegółowe instrukcje, jak postępować w takiej sytuacji. Proszę o ścisłe przestrzeganie zaleceń i procedur.

Zgodnie z zaleceniami GIS, pacjent powracający z rejonów szczególnie zagrożonych koronawirusem, który nie ma objawów chorobowych, powinien podlegać kwarantannie domowej – standardowo 14 dni, maksymalnie 21 dni. Osoba, która wróciła z podróży, powinna powiadomić o tym fakcie nie tylko pracodawcę, ale także lekarza domowego bądź bezpośrednio Stację Sanitarno-Epidemiologiczną. W przypadku pytań i wątpliwości, należy korzystać z infolinii NFZ: 800 190 590. Całodobowa infolinia Powiatowej Stacji Sanitarno- Epidemiologicznej w Tychach: 512 370 717. Oddział Obserwacyjno-Zakaźny w Tychach: 887 277 805.

info-147927_1280.png