Starania starosty bieruńsko-lędzińskiego i burmistrza Bierunia o usprawnienie ruchu i przebudowę newralgicznego skrzyżowania Drogi Krajowej nr 934 z Drogą Krajową nr 44 w Bieruniu Nowym oraz są coraz bliższe zmaterializowania.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach w końcu maja ogłosił przetarg nieograniczony na przebudowę 314-metrowego odcinka DW 934 od przejazdu kolejowego (ulica Wawelska) do ul. Warszawskiej.
Zadanie to obejmuje przebudowę odcinka jezdni drogi wojewódzkiej nr 934, która zostanie poszerzona (od 7,50 m do 10 m). Jezdnia będzie oddzielona od chodników za pomocą nowych krawężników. Szerokość remontowanego chodnika wyniesie 2 - 2,50 m. Przebudowane i lepiej oznaczone zostaną przejścia dla pieszych.
W ramach przebudowy zostanie dokonana korekta geometrii skrzyżowania z ul. Remizową i Piastowską, co zdecydowanie usprawni i przede wszystkim uczyni bardziej bezpiecznym ruch drogowo-pieszy w tym miejscu. Szerokość skrzyżowania wyniesie 8 m. W miejscu istniejącego przystanku autobusowego zaprojektowano miejsce zatrzymania dla autobusów o szerokości 3 m i długości 52 m. Dla poprawy odwodnienia odcinka drogi wojewódzkiej zaprojektowano wpusty uliczne na odcinku od przejazdu kolejowego do skrzyżowania z ul. Remizową.
Planowany termin zakończenia całości tego zadania to 31 października 2016 roku. Przebudowa z pewnością będzie się wiązać z zamknięciem drogi i czasowymi utrudnieniami dla ruchu, o czym poinformujemy po rozstrzygnięciu przetargu i poznaniu nowych szczegółów.
Co ważne – przebudowa opisanego odcinka DW 934 nie wyklucza powstania w przyszłości tunelu pod torami kolejowymi i nie wstrzymuje prac projektowych związanych z jego budową. ■R
Zdjęcie: Zdzisław Kantor