Koncert odbędzie się w kościele św. Klemensa w Lędzinach, w niedzielę 27 września o godz. 16:30. Będzie w całości poświęcony ariom z oratoriów G. F. Haendla, które zaśpiewa kontratenor Marcin Liweń. Przy organach zasiądzie Urszula Jasiecka-Bury.

 

Urszula Jasiecka-Bury ukończyła z wyróżnieniem katowicką Akademię Muzyczną w klasie organów prof. Juliana Gembalskiego oraz w klasie klawesynu prof. Marka Toporowskiego. W 2005 roku letni semestr spędziła w Brukseli studiując w Koninklijk Conservatorium w klasie klawesynu Hermana Stindersa oraz klasie organów Luca Bastiaens. Swe umiejętności doskonaliła uczestnicząc w wielu organowych, klawesynowych i kameralnych warsztatach prowadzonych przez wybitnych muzyków z Polski i zagranicy. Jest laureatką III nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Organowym w Rumii (2000). Od 2001 roku współtworzy Zespół Muzyki Dawnej „Parnassos”, z którym występuje w roli organistki i klawesynistki w kraju i za granicą. Wraz z członkami zespołu „Parnassos” w marcu 2004 roku zajęła II miejsce na konkursie muzyki barokowej w Wuppertal (Niemcy) oraz nagrała 2 płyty z muzyką XVII i XVIII- wieczną. Poza działalnością związaną z zespołem występuje regularnie jako solistka i kameralistka przyjmując zaproszenia zespołów kameralnych i orkiestr.

Łącząc doświadczenia muzyka i organizatora prowadzi od 2004 roku festiwal „Tarnogórskie Wieczory Muzyki Organowej i Kameralnej”, a od roku 2008 jest kierownikiem artystycznym Festiwalu Muzyki Sakralnej w Czechowicach-Dziedzicach. Koncertowaniu towarzyszy działalność pedagogiczna – Urszula Jasiecka-Bury prowadzi klasy organów i klawesynu w Diecezjalnej Szkole Organistowskiej oraz Zespole Szkół Muzycznych w Bielsku-Białej.

 

Marcin Liweń – kontratenor, ukończył studia magisterskie na Wydziale Wokalnym Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie oraz studia licencjackie na Akademii Muzycznej im. J.I. Paderewskiego w Poznaniu. Kształcił się na kursach mistrzowskich u Paula Esswooda, Michael’a Chanse’a, Artura Stefanowicza, Marka Rzepki. Uczestniczył w Międzynarodowych Kursach Muzyki Dawnej w Lidzbarku Warmińskim i Warszawie. Otrzymał również tytuł magistra biotechnologii na Uniwersytecie Warmińsko Mazurskim w Olsztynie.

Na scenach operowych występował jako Książe Orłowski w Die Fledermaus, Oberon w A Midsummer Night’s Dream,), Otton w L’incoronazione di Poppea.

Występował na scenach Teatru Wielkiego Opera Narodowa (2012), Filharmonii Narodowej, Opery i Filharmonii Podlaskiej, Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu i Filharmonii Krakowskiej, Teatru Collegium Nobilium (2013). Opery na Zamku w Szczecinie (2012).

Z repertuarem solowym i kameralnym koncertuje na festiwalach muzycznych w Polsce i za granicą: Festivalde Musica Antiga dels Pireneus (Hiszpania), Forum Musicum 2013 (Wrocław), Internationales Festival Provinzlärm (Hamburg).

W maju 2013 z zespołem Sabionetta dokonał nagrania płyty „Podobieństwo żywota krześcijańskiego, XVI – wieczna muzyka polska”. W lipcu 2014 z zespołem La Tempesta nagrywał utwory Mikołaja Zieleńskiego ze zbioru Offertoria et Communiones totius anni.

Współpracuje z wiodącymi orkiestrami i zespołami muzyki dawnej w Polsce: m.in. z Wrocławską Orkiestrą Barokową, zespołem La Tempesta, z Capellą Cracoviensis, Capellą Viridimontana, Polską Orkiestrą XVII wieku, Orkiestrą Barokową Warszawskiej Opery Kameralnej, zespołami Parnassos, Diletto, Ars Nova, Il Canto, Subtilior Ensemble.

 

 www. Klimont. MG 7976