Trwa pierwszy kompleksowy remont Izby Przyjęć w ponad 40-letniej historii budynku, w którym funkcjonuje Wojewódzki Szpital Specjalistyczny Megrez Sp. z o.o. Oszacowana na kilkaset tysięcy złotych modernizacja potrwa 2,5 miesiąca.
W związku z tym z myślą o komforcie pacjentek zgłaszających się do planowych zabiegów oraz porodów Ginekologiczno-Położnicza Izba Przyjęć przeniesiona została czasowo do Poradni Ginekologicznej WSS Megrez Sp. z o.o., obok Poradni Nocnej i Świątecznej.
Poza tym Izba Przyjęć pracuje w dotychczasowym miejscu, zmieniła się tylko jej organizacja pracy, by można było wyłączać z bieżącej działalności kolejne pomieszczenia i sukcesywnie prowadzić w nich prace modernizacyjne i przebudowy. Zgodnie z przyjętym planem w pierwszej kolejności prowadzone będą roboty w części wschodniej Izby, a następnie po jej zachodniej stronie.
Inwestycja, która obejmie nie tylko gabinety, ale także korytarz, poczekalnię i rejestrację oraz towarzyszącą jej wymianę wyposażenia, ma na celu znaczącą poprawę warunków opieki i przebywania pacjentów w Izbie Przyjęć szpitala. Obecny układ pomieszczeń, według standardów z początku lat 70. ubiegłego wieku jest niewystarczający i niefunkcjonalny, przez co pacjenci wymagający nadzoru i oczekujący na wyniki badań muszą przebywać w warunkach nie gwarantujących odpowiedniego komfortu i intymności.
W okresie remontu zarządzająca szpitalem spółka Megrez tworzy takie rozwiązania organizacyjne, by ograniczyć przebywanie pacjentów w Izbie Przyjęć do niezbędnego minimum. W tym celu przejście na oddziały od strony głównego wejścia otwarte jest dla osób odwiedzających nie do godziny 19.00, jak dotąd, ale do 21.00 (aż do czasu zakończenia remontu).
Przy realizacji tak dużego przedsięwzięcia trzeba się jednak liczyć z występowaniem utrudnień i niedogodności dla pacjentów, za co WSS Megrez Sp. z o.o. z góry przeprasza, licząc równocześnie na wyrozumiałość i cierpliwość. Efektem finalnym będzie bowiem dostosowanie poziomu świadczenia usług medycznych w Izbie Przyjęć do obowiązujących współcześnie standardów.■