Powiat Bieruńsko-Lędziński uczestniczy w projekcie Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej w urzędach miast na prawach powiatu, urzędach gmin i starostwach powiatowych, koordynowanym przez Śląski Związek Gmin i Powiatów, w ramach którego prowadzone są działania na rzecz poprawy funkcjonowania samorządu terytorialnego. Jedną z inicjatyw podjętych w ostatnich latach jest wsparcie dla urzędów w zakresie poprawy jakości usług świadczonych dla mieszkańców. Elementem proponowanego systemu kontroli zarządczej jest wykorzystywanie opinii klientów urzędów w ocenie realizacji usług.
W związku z tym, w marcu i kwietniu 2014 r. w Starostwie Powiatowym w Bieruniu zostanie przeprowadzone badanie opinii mieszkańców na temat funkcjonowania urzędu oraz wybranych aspektów życia związanych z dostarczaniem usług publicznych w naszym powiecie. Badanie jest prowadzone równolegle na terenie 40 jednostek samorządu terytorialnego, w formie wywiadu ankietowego.
Zachęcamy Państwa do udziału w badaniu. Pozyskane w wywiadach informacje wspomogą zarządzanie urzędem i wybranymi zadaniami analizowanymi w ramach wymiany doświadczeń i identyfikacji dobrych praktyk w urzędach administracji publicznej uczestniczących w projekcie.
Badanie opinii publicznej jest w całości finansowane ze środków zewnętrznych, w tym współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Więcej informacji o projekcie można uzyskać na stronie internetowej www.benchmarking.silesia.org.pl■.
Projekt w Starostwie Powiatowym w Bieruniu koordynuje Krystian Grzesica Sekretarz Powiatu oraz Grażyna Sojka z-ca Naczelnika Wydziału Administracji.